O ContentStream słów kilka

13
3861

Odnośnie blogerów, może za słabo się promujecie w tym kierunku? 😉
[ŁC] liczymy na Pana wsparcie przy ewangelizacji 🙂

Powyższy cytat pochodzi z rozmowy mailowej między mną a przedstawicielem sieci ContentStream Łukaszem Ciechankiem. A że w następnym mailu napisałem, że skrobnę coś na temat tej sieci, to słowa dotrzymuje, zwłaszcza, że mają program partnerski dla wydawców. 😉

A więc czym jest ContentStream? Jest to sieć reklamy kontekstowej firmy NetSprint, mająca na celu promocje wartościowych treści na stronach wydawców.

ContentStream dla wydawców

Na początku zaznaczę, że ze względu na niskie stawki za klik, powinniśmy używać CS jako uzupełnienie innych sieci takich jak adsense czy adkontekst. Przychody dodatkowo możemy zwiększyć, jak wspomniałem powyżej, z programu partnerskiego, gdzie otrzymujemy 10% wartości przychodów zwerbowanych osób.

Panel jest dość prosty w obsłudze. Tworząc nową kreacje, nadajemy jej nazwę, wybieramy domenę, która jest jednocześnie nazwą kanału, wybieramy tytuł nagłówka oraz wymiary kreacji. Co ciekawe oprócz standardowych wymiarów boksów, możemy tworzyć swoje własne, dzięki czemu w każdą „dziurę” możemy wstawić boksy z CS. Dalej wybieramy kolorystykę, tu również ciekawostka, z którą nigdzie się nie spotkałem, jako kolor dowolnego elementu możemy ustawić transparent (przezroczyste).

W panelu nie zauważyłem opcji usuwania kreacji i domen, co może zaowocować w przyszłości nieładem w panelu. Za wadę również uważam brak linka partnerskiego w metce ContentStream, taki link mógłby dodatkowo zmotywować wydawców do zamieszczania kreacji z CS.

ContentStream dla reklamodawców

To teraz sobie ponarzekam 😉 Zacznę od tego, że żeby się zarejestrować, trzeba wysłać do ContentStream maila z prośbą o założenie konta reklamodawcy. Ja niestety miałem pecha i musiałem wysłać kilka maili 😉

Reklamowane strony dodajemy w panelu, ale żeby reklama wystartowała trzeba wysłać kolejnego maila z linkiem do kanału RSS.

Gdy już przebrniemy przez całą procedurę i pewnego dnia zechcemy spauzować reklamę wybranego serwisu, żeby włączyć ją w innym terminie, ta nam zniknie z panelu i cała zabawa od nowa (pomijając rejestrację) 😉

Statystki również mamy okrojone – standardowo możemy zobaczyć liczbę wyświetleń, sumę kliknięć, CTR i koszt. Dziwi mnie jednak fakt że jeśli ContentStream zasysa do swoich boksów wszystkie artykuły z kanału RSS (w moim przypadku jest ich dziesięć), nie możemy podejrzeć statystyk poszczególnych artykułów. Na szczęście Google Analytics może nam rzucić trochę światła na tą kwestię 🙂

Brak możliwość blokowania domen wydawców z poziomu panelu. Jeśli jakaś strona na której wyświetlają się nasze reklamy nam się nie spodoba i chcemy ją zablokować, musimy wysłać kolejnego maila 😀 Co do niektórych stron partnerów, to moje śmieciowe zaplecze wygląda lepiej.

Na koniec moich narzekań, to co trzymało mnie w niepewności, to sposób płatności, nie wiedziałem jak to zrobić dopóki nie dostałem faktury na maila. Robimy to tradycyjnym przelewem. A żeby było zabawniej, administrator wpłacił mi pieniądze na reklamę, na konto reklamodawcy, zanim otrzymałem fakturę, czyli można by powiedzieć, że mógłbym mieć reklamę za free 😉 Ale nie o to chodzi, żeby mnie ktoś komornikiem ścigał 😉

No dobra, żeby nie było, że tylko narzekam, teraz wymienię kilka pozytywnych cech ContentStream.

Na uwagę zasługują niskie stawki za klik, od 3,5 grosza, bonus w zależności od wysokości wpłacanej kwoty, 40% bonus wpłaconej kwoty jeśli jesteśmy partnerami adkontekst.

Fakt, że konto reklamodawcy i wydawcy mamy w jednym panelu. Więc warto najpierw założyć konto wydawcy a dopiero później reklamodawcy.

Możliwość podpięcia Google Analytics.

Dla chętnych zapraszam do rejestracji jako wydawca z mojego reflinka, oraz do dyskusji na temat ContentStream.

Na koniec „ewangelii” chciałbym prosić administratorów CS o większe restrykcje wobec stron wydawców.

13 KOMENTARZE

  1. Używam CS jako wydawca. Tutaj też dopisze, że występuje czasami problem z zapamiętywaniem ustawień wyświetlania reklam oraz co może być denerwujące ustawienie tagów reklamy.

    Czasami ustawienia po zapisaniu giną i całą prące trzeba wykonać na nowo.

    Po za tymi drobnymi szczegółami można kilka złotych wyciągnąć

  2. Około roku temu miałem zainstalowane CS na jednej ze swoich stronek o tematyce odchudzania, dziennie kilkaset wejść, CTR był na dość dobrym poziomie lecz stawki były bardzo niskie, średnio to ok 2 gr z kliknięcie wiec odpuściłem. Szkoda było za takie grosze tracić usera ze strony.

  3. Bezpośrednio z CS nie korzystałem, ale testowałem Onet link, który zdaje się współpracuje z CS. Tam miałem około 6 groszy za kliknięcie, czyli troszkę więcej.

    Troszkę nie rozumiem ludzi, którzy tracą cenną powierzchnie na stronie, umieszczając jakieś słabe reklamy i liczą kliknięcia, które jak tu ktoś wcześniej napisał, za jedyne 2 grosze. Przecież jest dużo lepszych sieci reklamowych, nie mówiąc już o programach partnerskich.

    Pozdrawiam
    Adrian Sosnowski

  4. Mam podobne doświadczenie jak Darek. Również testowałem na dwóch stronach – turystycznej i kobiecej – CTR nawet ujdzie, ale niestety stawki bardzo słabe. Zrezygnowałem po miesiącu.
    Niestety zajmuje to trochę miejsca, a każda powierzchnia musi przynosić korzyść – albo użytkownikowi albo administratorowi.
    Generalnie pomysł jak dla mnie super, ale problem jest taki: ile byłbyś w stanie zapłacić za wejście usera a Twoją stronę, który tylko coś poczyta, a nic mu nie sprzedasz? Maksymalnie te parę groszy – stąd tak nikłe zarobki niestety.
    Ale życzę powodzenia firmie AdKontekst – trzymam za nich kciuki bo mają wiele fajnych pomysłów i się starają.

  5. A ja tylko jedno pytanie, jak rozwiązałeś by reklama wyświetlała się tylko pod pierwszym wpisem a nie każdym na stronie głównej. Bo to jest bardzo dobre rozwiązanie a mam z tym akurat bardzo duży problem?

    Czemu każesz pisać tyle znaków 🙂

    • Wtyczką „What Would Seth Godin Do”. Nikomu nie każe pisać tyle znaków 😉

      A tak na poważnie, to takie zabezpieczenie przed amatorami łatwych linków. Linki z commentluv maja parametr dofollow.

  6. Stawki w CTR są dziwne niestety ;/ bardzo się zawiodłam na tym ale take jest życie niestety. Co polecacie jako reklame szczególnie ? bo słyszałam wiele opini ale zero konkretów , albo osoby kłamały zebym po prostu nie miała zainteresowania klientami.

  7. Czy czasem Krzysztof Lis nie testował tej sieci i stwierdził, że ma za mało zysku z tej sieci, choć docenił jej świeżość (w sensie, że nie sprzedaje odnośników do produktów, lecz innego contetu)

    • Czasami testował 😉 Z jednej strony zyski są marne, ale z drugiej strony mamy tanią reklamę.

      A na tym „innym contencie” też możemy zarobić, jak to się umiejętnie zrobi.

  8. Uważam, że jest to jeden z lepszych PP. Fakt, nie daje nie wiadomo jakiego CPC, ale jeśli dobrze dopasujemy reklamy, to CTRem można wszystko nadrobić. Uważam że jest to doskonały sposób zarabiania, a w szczególności na portale informacyjne.

  9. Jednak słaby to sposób na zarobek. Testuje obecnie u siebie, jednak Adsense dużo lepiej się sprawdza. Mają zdecydowanie lepsze stawki za kliknięcie. Chyba jeszcze długo Google będzie niedoścignionym wzorem na polu reklamy w internecie.

  10. obecni najlepszą metodą na zarobek jest videoblog na yt, wszyscy widzą co się dzieje, i jak każdego dnia pojawiają się nowe osoby, z nowymi pomysłami, czasami można się tylko zastanowić, czemu sami na to nie wpadliśmy

  11. Myślę że CS jest raczej dla dużych wydawców, niż dla tych mniejszych. Nadal uważam że google jest lepsze. Program ten jest atrakcyjny dla partnerów należących do NetSprint sieci Adkontekst . Mogą oni liczyć na dziesięć kliknięć przychodzących w zamian za jedno kliknięcie w Adkontekst.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Przepisz poniższy kod z obrazka i pokaż nam czy jesteś człowiekiem ;-)