mBank – lider bankowości elektronicznej

6
2376
mBank

Jako jeden z pierwszych banków w naszym kraju mBank zaoferował usługi za pośrednictwem internetu, jako jeden z pierwszych tworzył kolejne produkty dostępne za pomocą internetu. Dzięki temu usługi świadczone przez mBank są obecnie na światowym poziomie a wiele konkurencyjnych instytucji bankowych wzorowało się na rozwiązaniach które mBank wprowadził już dawno temu. Warto więc zastanowić się, jak mBank wygląda z perspektywy prawie 12 lat działania na rynku oraz jak oferta mBanku odnosi się do tradycyjnych i nowoczesnych usług świadczonych za pomocą internetu.

Trochę historii – czyli jak mBank powstawał i zdobył swoją pozycję

26 listopada 2000 roku powstał pierwszy w całości internetowy bank – mBank. Został on utworzony jako siódmy bank który udostępnił klientom internetową obsługę, jednak mBank był pierwszym bankiem oferującym dostęp w całości za pomocą elektronicznego dostępu – czy to za pomocą Internetu, telefonii komórkowej czy telefonii stacjonarnej. Mbank stał się rynkowym innowatorem wprowadzając coraz to kolejne produkty z których klienci mogli korzystać bez konieczności wizyty w oddziale. Siedem lat po polskim debiucie mBank (decyzją swojego właściciela – BRE Banku, należącego do grupy bankowej Commerzbanku) postanowił rozszerzyć swoją ofertę bankowości elektronicznej na nowe rynki. Czechy i Słowacja są dzięki tej decyzji kolejnymi rynkami gdzie mBank oferuje swoje usługi. Dzięki bardzo prostemu i przyjaznemu dla użytkownika serwisowi transakcyjnemu oraz ofercie produktowej mBank stał się jednym z najchętniej wybieranych banków w naszym kraju. W 2011 roku mBank obsługiwał już ponad dwa miliony siedemset tysięcy klientów. Podstawowe kanały dostępowe to w dalszym ciągu internetowy serwis transakcyjny umożliwiający wykonywanie niemal wszystkich czynności bankowości osobistej, mobilny serwis transakcyjny dostępny za pomocą telefonii komórkowej (w tym także obsługa kanałów SMS i WAP) oraz mLinia jako uzupełnienie dwóch powyższych. Usługi świadczone przez mBank kierowane były z założenia głównie do młodych i ciekawych świata klientów, jednak wraz z rozwojem rynku bankowego w Polsce i wzrostem potrzeb obsługiwanej grupy klientów mBank stał się bankiem świadczącym kompleksowe usługi niemalże w każdym zakresie bankowości osób fizycznych jak i małych firm.

mBank i jego podstawowa oferta

Podstawowa działalność którą mBank świadczył od początku swojej działalności to przede wszystkim konta osobiste oraz oszczędnościowe (eMax) a także lokaty. Prowadzenie działalności na początku skupiało się na pozyskanie klientów szukających darmowego konta oraz możliwości ulokowania pieniędzy na wyższy procent niż w innych bankach. Ograniczone koszty związane z podstawową działalnością pozwalały na agresywny rozwój oferty. Wraz z rozwojem usług internetowych które świadczy mBank coraz powszechniejsze stały się również i inne produkty bankowe powszechne w tradycyjnych kanałach dystrybucji. Mbank umożliwia między innymi zaciąganie kredytów gotówkowych za pośrednictwem Internetu. Jako jeden z pierwszych, jeśli nie pierwszy, stworzył Ramową Umowę Kredytową umożliwiającą zaciąganie zobowiązań finansowych bez wizyty w placówce banku. Dzięki temu mBank stał się w całości bankiem internetowym. Wszystkie świadczone usługi w pełni pokrywają podstawową ofertę wszystkich banków dzięki czemu mBank jest nie gorszy (pod względem oferty) od większości banków tradycyjnych. Dodatkowe nowoczesne produkty i usługi bankowe sprawiają jednak, że mBank zyskuje w porównaniu z wieloma innymi instytucjami finansowymi.

Nowoczesne produkty dzięki którym mBank zmienił rynek bankowości internetowej

Poza wspomnianą wyżej Ramową Umową Kredytową mBank wprowadził co najmniej kilka produktów które zrewolucjonizowały polską bankowość internetową. Jedną z ciekawszych propozycji było wprowadzenie Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych w którym każdy klient mógł zakupić jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych bez opłat. Dzięki takiemu rozwiązaniu mBank stał się jednym z większych dystrybutorów jednostek tego typu na rynku bankowym. Inną innowacją było wdrożenie w połączeniu z Domem Inwestycyjnym BRE Banku usług maklerskich z poziomu konta bankowego. W ten sposób mBank uruchomił kolejne rozwiązanie inwestycyjne pozwalające na zwiększenie przychodów. Jednak mBank nie skupiał się jedynie na rozwoju usług stricte finansowych. Oprócz możliwości założenia konta w Otwartym Funduszu Emerytalnym, wpłacenia pieniędzy we wpłatomacie czy możliwości ubezpieczenia domu, samochodu czy wyjazdu turystycznego klienci posiadający konto w mBanku mogą korzystać z usług wirtualnej telefonii komórkowej. Uruchamiając tą usługę mBank dał klientom kolejną możliwość integracji usług w ramach jednego konta a sobie możliwość sprzedaży krzyżowej kolejnych produktów. Oferowane przez mBank usługi umożliwiają obecnie maksymalne skupienie niemal wszystkich naszych usług finansowych w jednym koncie. Dzięki możliwości zarówno oszczędzania jak i pożyczania pieniędzy, oszczędzania na emeryturę czy ubezpieczania się mBank stał się platformą chętnie wybieraną przez klientów. Dalszy rozwój mBanku prawdopodobnie będzie w dalszym ciągu kierowany na maksymalny rozwój nowych produktów finansowych dla dotychczasowych klientów. Jednocześnie w najbliższym czasie mBank zamierza w dalszym ciągu rozwijać mobilność swoich usług. Do końca 2012 roku planowane jest wprowadzenie nowego, intuicyjnego interfejsu, videochatu, integracji z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi, funkcje zarządzania finansami osobistymi czy w końcu jeszcze szerszą współpracę z partnerami handlowymi oferującymi rabaty dla klientów dla których mBank prowadzi konto.

6 KOMENTARZE

  1. Niby mBank jest już długo na rynku, i inne banki miałyby możliwość nadrobienia, jakoś wolno im to idzie. mBank to nadal świetny wybór i pewnie długo to się jeszcze nie zmieni.

  2. Czy jest liderem mBank to bym się spierał. To jest wg mnie pojęcie dość względne bez przedstawienia konkretnych liczb.Nie mniej jednka uważam że kto by nie był liderem to banki narodowe nie stracą nigdy swoich pozycji w czołówce

  3. mBank ma dosyć ciekawą ofertę konta bankowego(eKonto mobilne). Już klika lat z rzędu, jest laureatem konkursu „Złoty Bankier” na najlepsze konto osobiste. Naturalnie, głosy na wybrane konto bankowe oddają internauci. Także coś musi w tym być…

  4. Mam od kilku lat konto w mBanku i jestem bardzo zadowolona z ich usług. Korzystam z rabatów które oferują, konto internetowe i prowadzenie konta za darmo + oprocentowanie, niskie ale zawsze coś a i spora lista darmowych bankomatów.

  5. Korzystam z mBanku i jestem bardzo zadowolona. Jedyny minus tego banku to taki, iż jest zbyt mało wpłatomatów oraz bankomatów. Kiedy potrzebuję gotówki mam dosyć spory kawałek do przejścia. Nie jest to również dobre dla młodzieży, która często wpłaca na konto pieniążki z kieszonkowego czy też, powiedzmy szczerze pracy na czarno.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Przepisz poniższy kod z obrazka i pokaż nam czy jesteś człowiekiem ;-)